Vlaanderen wandelt lokaal – 27/06/2021

Ook onze wandelclub doet mee met het wandel-popup-event Vlaanderen wandelt lokaal. Op meer dan 100 locaties zullen op deze dag vele prachtige wandellussen aangeboden, uiteraard ook in Lommel!

De organisatie zal doorgaan onder het motto #iedereenwandelt. Het concept is heel eenvoudig. Vlaanderen op zondag 27 juni a.s. massaal aan het wandelen krijgen bij al onze plaatselijke wandelclubs. Vanuit meer dan 100 steden/gemeenten wordt een lokale wandelactiviteit opgezet, waarbij iedereen met volle teugen de schoonheid van hun eigen achtertuin kan (her)ontdekken.

Als sportfederatie dient Wandelsport Vlaanderen zich strikt te houden aan de protocollen bepaald binnen het ministerieel besluit en opgesteld door sport.vlaanderen. Hierdoor dienen deelnemers zich in het kader van Vlaanderen Wandelt Lokaal voorafgaand te registreren. Je inschrijving betalen (en stempelen)doe je de dag zelf bij Milieu 2000.
Registreren bij Wandelsport Vlaanderen doe je HIER.

Je kan kiezen tussen 2 aparte wandellussen, combineerbaar tot 20 km:

• Parcours 5-10 km door natuurgebied de Hoeverbergen met zijn zandduinen en waterplassen.
  • Parcours 7-10 km door de Katterijen met Leysensmolen en natuurkunstwerken van Will Beckers.

Vertrekuur:

van 7 tot 15 uur

Afstanden:

• Lus A: 5 -10 km
  • Lus B: 7 – 10 km

Lussen combineren is perfect mogelijk.

Locatie:

Voetbalkantine Kattenbos Sport
Oude Diestersebaan 55
3920 Lommel

Klik om Google Maps te starten

Bewegwijzering:

Naar de startplaats toe, op de invalswegen naar Lommel en vanaf de N71 (ring rond Lommel-Centrum), is er bewegwijzering voorzien door middel van borden met als opschrift “WANDELTOCHT”.
De startplaats is gelegen op 800 meter van treinstation Lommel en halteplaats lijnbussen.
Lijnbus 58 Beringen-Lommel halte “Kattenbos-Bakhuisstraat” ligt op +/- 400 meter van de startlocatie.