Clubwandeling De Waterhoek – Olmen – 08/06/2023

Voor de clubwandeling naar Olmen trokken om en nabij 50 wandelaars hun wandelschoenen aan.
Zowel in de voor- als in de namiddag was er keuze uit 2 lussen, een kortere en iets langere. Het wandelpeloton spreidde zich netjes over beide groepen, begeleid door Jean en Erik.
Het middagmaal, waarbij een keuze tussen een 4-tal menu’s werd aangeboden, bereidde ons voor op een redelijk snikhete namiddagtocht. Nog ruim 25 wandelaars stapten mee in de broeierig hete zon, weer mooi gesplitst over 2 groepjes.
De wandelwegen doorkruisten diverse natuurpareltjes, waaronder Het Griesbroek en Het Scheps de opvallende blikvangers waren.
Het stilte-eilandje, goed verborgen tussen de hoge begroeiingen, was voor elke groep een ideaal rustplaatsje.
De Sint-Odradakapel luidde het slot van deze prachtige dag in!
De frisse drankjes op het binnenterras van De Waterhoek kwamen als geroepen na deze warme dag en deden de broeierig hete laatste kilometers snel vergeten. En dat het een toffe groep was, zullen de foto’s wel bewijzen…

(Foto’s: Mark Jansen, Fons Schildermans)