Saharatocht – Limburg wandelt – 22/05/2022

Om de groene hartslag van ‘Limburg Wandelt’ te voelen kon gans wandelminnend Vlaanderen op zondag 22 mei 2022 afzakken naar Lommel. Ongeveer 1400 wandelaars verzamelden aan WICO-Lommel om een keuze te maken uit een van de vele lussen.
De parkingbegeleiders hadden hun handen vol om alle auto’s op een ordentelijke manier een plaatsje te geven. Pendelbusman Gert reed de hele tijd op en af tussen de parkings en de startlocatie.
Wandelsport Vlaanderen zorgde voor een mooie infostand aan de inkomhal en stond het prachtige weer borg voor een waar zomergevoel.

De parcoursbouwers hadden zichzelf weeral overtroffen en lieten de vele wandelaars de mooiste plekjes aan en rond de Sahara doorkruisen. De onderstaande foto’s werden genomen tijdens de 7 km-lus naar rustplaats ’t Zand.

Niet enkel aan het WICO maar ook aan de rustplaats ’t Zand was het een drukte van jewelste. De vele medewerkers hadden amper tijd om even een rustpauze in te lassen.

Om de wandeldag af te ronden zette toekomstig voorzitter Fred (Kemps) enkele clubs in de “bloemetjes” die opvielen door het aantal deelnemers (winnaars WSC Langdorp, AVIAT SInt-Truiden, Wandelend Paal) en de verre verplaatsing (Ijseltrippers, SIngelwandelaars, Landenne).

Last but not least werd door burgemeester Bob Nijs hulde gebracht aan huidig voorzitter Frans en penningmeesteres Yvette voor hun ruim VEERTIG jaar onbaatzuchtige inzet voor wandelclub WSV Milieu 2000. Zonder hun inzet en motivatie, en de steun van een sterk bestuur, had onze club ,ooit zo’n succesrijke geschiedenis kunnen schrijven!
Een warm applaus kon dit enkel maar bevestigen!

Helaas vind je geen foto’s terug van enkele helpers waaronder de grote groep parkingbegeleiders. Tijd ontbrak voor de fotograaf. Dit wordt op een toekomstige wandeling zeker goedgemaakt!